Senatul introduce controlul accesului și pontajul electronic: Un pas înainte spre eficientizarea activității

Data actualizării: 24 martie 2025

Începând de luni, accesul în Senat și pontajul pentru angajați se realizează pe bază de cartelă, pentru o perioadă de probă până la 1 aprilie. După această dată, monitorizarea prezenței va fi făcută electronic, a informat președintele interimar al Senatului, Mircea Abrudean.

Un pas spre eficientizare

„Sistemul este funcțional începând de astăzi. Este vorba de monitorizarea prezenței la serviciu, o chestiune de bun-simț. Nu înțeleg de ce există atâta dezbatere publică pe o chestiune absolut banală. (…) Nu afectează în niciun fel drepturile angajaților. Dimpotrivă, face lumină, să spunem, în rândul celor care își fac treaba cu bună-credință la serviciu. Din fericire, sunt foarte mulți oameni care își fac treaba în mod profesionist și vin la muncă la program și chiar stau peste program. Sunt și unii care nu își îndeplinesc aceste atribuții corespunzător și vor fi taxați dacă nu o vor face, în continuare”, a afirmat Abrudean.

A fost instalat un sistem de control, acces și pontaj. Acces rapid, sigur și eficient pentru angajați. Responsabilizăm angajații și eficientizăm activitatea Senatului.

Reforma de reorganizare a Senatului continuă

Mircea Abrudean a explicat că reforma de reorganizare a Senatului, inițiată de actualul președinte interimar al României, Ilie Bolojan, continuă. „Am mers înainte cu această reformă, așa cum a fost ea inițiată de președintele Ilie Bolojan. Face parte din programul de reformă. Probabil că și la Cameră urmează să se dezbată subiectul (accesul pe bază de cartelă – n.r.) și să se ia această decizie. Dar noi am vrut să mergem înainte”, a adăugat Mircea Abrudean.


În cazul neîndeplinirii sarcinilor de serviciu, în mod repetat, „cu siguranță acel angajat va primi bani mai puțini, (…) abatere disciplinară și se poate ajunge și la concluzia că acel angajat nu mai are ce căuta în Senat”.

Citește și:

În ceea ce privește implementarea acestui sistem de acces, „au plecat până în prezent 25 – 27 de persoane”, a detaliat Mircea Abrudean.

Conform președintelui interimar al Senatului, „prezența la muncă nu este opțională”. Biroul permanent al Senatului a aprobat, pe 24 februarie, un memorandum intern referitor la implementarea unui sistem de acces electronic și pontaj pentru angajații Senatului. Potrivit documentului, la fiecare punct de control se vor instala câte două sisteme de acces cu card: unul pentru intrare și unul pentru ieșire.

Citește și:
🔹ATENȚIE!
Conținutul publicat pe ziareonline.ro poate fi preluat doar în limita a 500 de caractere, cu menționarea sursei și link activ. Orice utilizare neautorizată reprezintă o încălcare a Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor și va fi sancționată conform legislației în vigoare. 🚨