Microbuzul a fost scos din dunăre. Ce au găsit în acesta, cine era șoferul și ce făcea cu puțin timp înainte

Un șofer de 52 de ani, cetățean cu dublă naționalitate – bulgară și turcă, a murit după ce microbuzul pe care îl conducea a căzut în Dunăre și s-a scufundat la o adâncime de aproximativ 9 metri. Bărbatul era singur în vehiculul de transport marfă, înmatriculat în Germania, iar trupul său a fost recuperat abia după patru ore și jumătate de la producerea accidentului.
Ce a urmat după tragicul accident de pe Dunăre
Momentul în care microbuzul a ieșit de pe șosea și a căzut în fluviu a fost surprins de o cameră de supraveghere. În câteva secunde, autovehiculul s-a scufundat complet. Primele echipaje de intervenție au ajuns la fața locului în jurul orei 16:00 și au început căutările cu bărcile.
Operațiunea a fost complicată de faptul că niciunul dintre cei doi scafandri disponibili în județ nu era la muncă: unul era în permisie, iar celălalt în concediu medical.
A fost nevoie de sprijin din județul Caraș-Severin, unde au fost chemați alți scafandri, aduși cu un elicopter. Aceștia au ajuns abia după două ore. După mai bine de patru ore de la producerea accidentului, echipele de intervenție au reușit să scoată microbuzul la suprafață, iar bărbatul a fost găsit prins în centura de siguranță.
„Intervenția a fost una destul de dificilă având în vedere că microbuzul era la o adâncime de aproximativ 9 metri”, a declarat Flavius Iscru, reprezentant ISU Mehedinți.
Potrivit primelor date, șoferul ar fi efectuat o depășire pe linie continuă și a lovit un autoturism al cărui conducător auto intenționa să vireze la stânga. În urma impactului, microbuzul a fost proiectat în Dunăre.
Lipsa de scafandri, o problemă la nivel național, a fost din nou scoasă la iveală de acest accident. Conform reglementărilor actuale, orice intervenție de salvare la mare adâncime necesită un minimum de patru scafandri: doi care intră în apă și doi care oferă suport de la suprafață.
Doar 12 județe din România dispun de echipe complete, în timp ce 7 județe nu au niciun scafandru calificat. În total, în întreaga țară sunt 127 de scafandri brevetați de ISU, dintr-un necesar de 265.
„La examenul medical în 2025 s-au trimis 32 de persoane la pregătire, din ei au participat la curs 12, restul nu au putut pentru că nu au trecut probele medicale. Cred că va trebui să ne întoarcem la trei scafandri minim, sub asta nu se poate coborî, cel puțin până completăm efectivele”, a precizat Raed Arafat, șeful DSU.
Singurul centru autorizat din România pentru pregătirea scafandrilor este situat în Constanța. Aici se formează toți cei care urmează să participe la intervenții subacvatice în cadrul echipelor ISU din țară.
„Am remarcat în ultima perioadă o diminuare a numărului de candidați care participă la aceste cursuri”, a declarat Petru Fleșer, șeful compartimentului de autorizare a activităților cu scafandri.
Un scafandru profesionist are nevoie de cel puțin patru luni de pregătire înainte de a putea interveni în operațiuni la mare adâncime. Procesul de selecție este unul riguros, începând cu probe medicale complexe și continuând cu antrenamente fizice și teoretice intense.
Situația actuală, reflectată în timpul tragediei din Mehedinți, arată că autoritățile se confruntă cu un deficit real de personal calificat, iar intervențiile rapide sunt adesea întârziate de lipsa efectivelor.
În cazul de față, lipsa celor doi scafandri locali a dus la mobilizarea unor echipaje dintr-un alt județ, cu întârzierea aferentă. Totul s-a petrecut în condiții dificile, în care timpul era esențial.
În continuare, autoritățile investighează toate circumstanțele în care s-a produs accidentul. Singurul ocupant al microbuzului, un cetățean bulgar și turc în vârstă de 52 de ani, nu a supraviețuit impactului.
Accidentul readuce în discuție nevoia unei reconfigurări rapide a modului în care sunt formate și repartizate echipele de scafandri la nivel național, mai ales în județele cu risc crescut de incidente în apropierea apelor.
Conținutul publicat pe ziareonline.ro poate fi preluat doar în limita a 500 de caractere, cu menționarea sursei și link activ. Orice utilizare neautorizată reprezintă o încălcare a Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor și va fi sancționată conform legislației în vigoare. 🚨