Recorduri istorice: Băncile șterg datorii uriașe ale clienților

Băncile șterg datoriile unor persoane cu dificultăți financiare. Recorduri înregistrate în rezolvarea litigiilor
[read more]
Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) a anunțat recent că două bănci din România au acceptat ștergerea datoriilor unor consumatori aflați în dificultate financiară. Aceste cazuri excepționale depășesc precedentul record valoric înregistrat în 2019 și arată o schimbare semnificativă în atitudinea băncilor față de consumatori.
Primul caz, înregistrat în București, implică ștergerea unei datorii de 298.000 de lei, aproximativ 62.000 de euro, printr-o negociere intermediată de CSALB. Consumatorul în cauză era într-o situație financiară extrem de dificilă și nu putea achita suma datorată. Cu toate acestea, banca a ales să accepte ștergerea totală a datoriei, oferindu-i astfel o șansă de a-și reconstrui viața financiară.
Al doilea caz, înregistrat în Oradea, implică ștergerea sumei de 51.930 de franci elvețieni, în urma unei negocieri similare intermediată de CSALB. Consumatorul a contractat un credit imobiliar în franci elvețieni în anul 2007 și a fost afectat de creșterea cursului francului elvețian. Ratele acestuia au ajuns să se dubleze, iar el a fost în imposibilitatea de a-și achita datoriile. Cu sprijinul CSALB, banca a acceptat ștergerea sumei rămase de achitat, oferindu-i astfel consumatorului o nouă șansă.
Aceste două cazuri de succes depășesc precedentul record valoric înregistrat în 2019, în cazul unui consumator din Sighetul Marmației, care a obținut ștergerea unei datorii în valoare de 44.600 de euro. Este încurajator să vedem că băncile sunt dispuse să sprijine consumatorii aflați în dificultate și să accepte negocieri avantajoase.
Astfel de cazuri sociale sunt în general mai ușor de rezolvat în litigii, deoarece băncile înțeleg dificultățile financiare cu care se confruntă consumatorii și sunt dispuse să facă concesii. CSALB a reușit să medieze cu succes un număr semnificativ de astfel de cazuri în ultimii ani, oferind consumatorilor posibilitatea de a scăpa de povara datoriilor și de a-și redobândi stabilitatea financiară.
Pentru a obține aceste rezultate, CSALB a încurajat băncile să fie mai flexibile în negocieri și să intre mai des în conciliere cu consumatorii. Rezultatele pozitive obținute în aceste cazuri arată că mesajul a fost înțeles și că băncile sunt mai dispuse să ofere soluții echitabile și avantajoase.
Deși aceste cazuri sociale dificile nu sunt de dorit pentru nimeni, ele demonstrează că există o nevoie reală de negociere a contractelor în care situația financiară a consumatorilor s-a înrăutățit. Încurajăm toți consumatorii aflați într-o situație dificilă să apeleze la CSALB pentru a obține ajutor și a găsi o soluție înțeleaptă cu banca lor.
În ultimii 3 ani și jumătate, peste 1.400 de români au reușit să își rezolve problemele cu băncile și instituțiile financiare prin intermediul CSALB, obținând o sumă totală de peste 2 milioane de euro. Aceste cifre arată că CSALB joacă un rol esențial în protejarea drepturilor consumatorilor și în asigurarea unui mediu financiar echitabil.
Anul trecut, numărul cererilor de intrare în negociere cu instituțiile financiar-bancare a crescut semnificativ, consumatorii dorind să reducă comisioanele, să scadă soldul sau costurile asociate creditelor ipotecare sau de consum. Acest lucru demonstrează că mai mulți consumatori își cunosc acum drepturile și sunt dispuși să lupte pentru ele.
În concluzie, cazurile de succes înregistrate de CSALB arată că băncile sunt mai dispuse să sprijine consumatorii și să negocieze soluții echitabile în cazuri sociale dificile. Acest lucru aduce o lumină de speranță pentru toți cei care se confruntă cu dificultăți financiare și demonstrează că există soluții viabile pentru rezolvarea litigiilor. Recomandăm tuturor consumatorilor aflați într-o situație similară să apeleze la CSALB pentru a obține sprijin și a găsi cea mai bună soluție pentru ei.
[/read]
Conținutul publicat pe ziareonline.ro poate fi preluat doar în limita a 500 de caractere, cu menționarea sursei și link activ. Orice utilizare neautorizată reprezintă o încălcare a Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor și va fi sancționată conform legislației în vigoare. 🚨