A fost finalizat studiul geotehnic pentru autostrada Timișoara – Moravița
Proiectantul drumului de mare viteză Timișoara – Moravița a finalizat studiul geotehnic, acest proiect urmând să fie lansat la licitație în septembrie, conform noului calendar anunțat vineri de către ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu.
Lansarea la licitație și dezvoltarea proiectului
Ministrul Transporturilor a transmis că la finalul lunii august este estimat să fie finalizat studiul de fezabilitate pentru autostrada Timișoara – Moravița. Aprobarea în Guvern a indicatorilor tehnico-economici este programată pentru luna august, iar lansarea la licitație este prevăzută pentru finalul lui august – începutul lunii septembrie. Se speră ca primele două loturi să fie incluse în licitație, cu excepția celui de la vama cu Serbia, care nu a fost selectat pentru finanțare prin CEF.
Reclamă
Comentariile ministrului Grindeanu
Sorin Grindeanu a comentat că estimarea costului pentru punctul de trecere a frontierei la Moravița, de jumătate de miliard de euro, este considerată exagerată. Cu toate acestea, nu au fost finalizate discuțiile cu partea sârbă privind finanțarea investiției pentru acest punct de trecere a frontierei. Ministrul a subliniat că traficul prin Moravița nu justifică un cost dublu față de cel de la Nădlac, iar aspectele legate de finanțare și colaborare cu partea sârbă rămân încă de rezolvat.
Detalii despre proiectul autostrăzii A9 Timișoara – Moravița
Autostrada A9 va avea o lungime de 73 de kilometri, iar viteza de proiectare va fi de 140 km/h. Traseul propus va trece prin mai multe localități din zona Timișoarei, asigurând conexiuni cu rețeaua rutieră existentă prin 6 noduri rutiere. Lucrările de artă prevăzute vor include viaducte, poduri peste râuri sau cale ferată, pasaje peste autostrada A1 și altele.
Agenția pentru Protecția Mediului a emis un Acord de Mediu pentru proiectul Autostrada Timișoara – Moravița în martie 2024. Planurile includ dotări precum centre de întreținere și coordonare, parcări de scurtă durată, punct de trecere a frontierei la Moravița și panouri fonoabsorbante pentru reducerea zgomotului generat de trafic.
În concluzie, proiectul autostrăzii Timișoara – Moravița avansează conform planului, iar lansarea la licitație a primelor loturi este așteptată cu interes. Grindeanu și autoritățile implicate sunt optimiști cu privire la evoluția acestui proiect important pentru infrastructura rutieră din vestul țării.