Calendarul Titularizare 2025 și detalii despre procedura evaluării cadrelor didactice

Data actualizării: 9 iulie 2025

Concursul de Titularizare este calea principală prin care cadrele didactice din România pot obține un post în învățământul preuniversitar. Acesta poate fi pe durată nedeterminată (titularizare) sau pe durată determinată (suplinire). Pentru sesiunea din 2025, Ministerul Educației a oferit un calendar detaliat al tuturor etapelor: de la înscriere, probe practice și scrise, până la repartizarea finală pe posturi.

Calendarul detaliat al Titularizării 2025

Înscrierile au avut loc în perioada 5 – 16 mai 2025, fie fizic, fie online, în funcție de județ. Pentru absolvenții anului 2025, validarea finală a dosarului are loc în perioada 8 – 10 iulie 2025, după susținerea examenelor de licență sau a modulului psihopedagogic. În data de 4 iulie 2025 vor fi afișate rezultatele la probele practice/orale și a inspecțiilor speciale la clasă. Pe 11 iulie 2025 vor fi afișate datele de înscriere reactualizate ale candidaţilor. Proba scrisă se va desfășura pe 15 iulie 2025. În data de 22 iulie 2025 vor fi comunicate rezultatele inițiale. În perioada 22 – 23 iulie 2025 se vor înregistra contestațiile la inspectoratele școlare și vor fi transmise comisiilor de soluţionare a contestaţiilor. Soluționarea contestațiilor va avea loc în perioada 24 – 29 iulie 2025. Rezultatele finale vor fi comunicate pe 30 iulie 2025. În perioada 31 iulie – 1 august 2025 se va realiza repartizarea candidaţilor. În perioada 4 – 5 august 2025 se va reactualiza lista posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate. În perioada 4 – 22 august 2025 se va emite și comunica deciziile de repartizare pe post/catedră.

Detalii despre evaluarea candidaţilor

Evaluarea candidaţilor la concursul de titularizare vizează următoarele aspecte: stăpânirea cunoştinţelor generale din ştiinţele educaţiei, aplicarea creativă a informaţiilor din didactica specialităţii, preocupări de optimizare şi ameliorare a mijloacelor de accesibilizare a conţinutului programei şcolare, calitatea documentării privind cultura pentru arhitectură în şcoala actuală, demonstrarea unor capacităţi de descoperire a mijloacelor şi căilor specifice de cultivare şi stimulare a vederii în spaţiu.


„Posibila modificare a examenului de titularizare în anii următori este o propunere de viziune din cadrul Raportului de diagnostic al educației și cercetării din România, prezentat de Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David. Propunerea urmează sa fie discutată cu partenerii de dialog social și potențial implementată în urma acestor discuții”

Citește și:
🔹ATENȚIE!
Conținutul publicat pe ziareonline.ro poate fi preluat doar în limita a 500 de caractere, cu menționarea sursei și link activ. Orice utilizare neautorizată reprezintă o încălcare a Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor și va fi sancționată conform legislației în vigoare. 🚨