CFR Călători se confruntă cu riscul de incapacitate de plată, declară directorul companiei

Conform declarațiilor recente ale directorului CFR Călători, Traian Preoteasa, compania se confruntă cu riscul de a intra în incapacitate de plată. Acesta a subliniat că, deși CFR Călători nu va intra în faliment și nu va opri traficul, există un risc mare de incapacitate de plată datorită datoriilor înregistrate la furnizori, care ar putea decide să nu mai livreze serviciile lor.
Problemele financiare ale CFR Călători
„Există posibilitatea de a intra în incapacitate de plată”, a declarat Traian Preoteasa în cadrul unei conferințe de presă. Directorul a explicat că această situație a apărut după ce compania a primit o notificare de la furnizorul de motorină, la care CFR Călători are o datorie de aproape 100 de milioane de lei, că acesta nu va mai livra motorină. Consecința directă ar putea fi oprirea unei părți din trafic. „Nu s-a oprit deocamdată, dar riscul există în continuare”, a adăugat Preoteasa.
El a detaliat că Autoritatea de Reformă Feroviară (ARF) ar fi trebuit să transmită CFR Călători, încă de la începutul anului, un act adițional cu compensația unitară indexată cu rata inflației. „Ni s-a alocat prin bugetul de stat, cred că prin luna februarie s-a promulgat, 2.135.000.000”, a explicat Preoteasa. Cu toate acestea, actul adițional nu a intrat în vigoare, iar compensația acordată este la nivelul anului 2022.
Cheltuielile lunare ale CFR Călători
Directorul CFR Călători a prezentat și care sunt cheltuielile lunare ale companiei. „Lunar, CFR Călători are următoarele cheltuieli: către taxa de utilizare a infrastructurii, către CFR S.A., de unde colegii de la CFR S.A își plătesc salariile, 60 de milioane de lei. ANAF-ul, plătim 80 de milioane de lei, energie – 40 de milioane de lei, salariile nete – 80 de milioane, motorină – 30 de milioane. Mai sunt alte datorii, total 365 de milioane pe lună sunt cheltuielile CFR Călători care trebuie acoperite din vânzarea de bilete și din compensația care ne-o asigură ARF-ul.”
„Dacă ARF-ul nu va semna acel adițional în care să ajungem la 47,4 compensația unitară și va continua cu acest 33, da, există foarte mare risc de a intra în incapacitate de plată”, a afirmat Traian Preoteasa.
În concluzie, CFR Călători se află într-o situație dificilă, având în vedere riscul de a intra în incapacitate de plată. Directorul companiei a subliniat că are nevoie de o compensație adecvată pentru a putea funcționa și a avertizat că, în caz contrar, există posibilitatea reducării numărului de trenuri sau creșterea prețului biletelor.
Conținutul publicat pe ziareonline.ro poate fi preluat doar în limita a 500 de caractere, cu menționarea sursei și link activ. Orice utilizare neautorizată reprezintă o încălcare a Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor și va fi sancționată conform legislației în vigoare. 🚨