Ei bine, există deja dovezi complexe care susțin faptul că o oră regulată de somn este foarte benefică pentru sănătatea noastră, în afară de cele opt ore pe care este absolut necesar să le dormim.

Potrivit unui noi studiu, există o legătură mare între tiparele neregulate de somn și un risc crescut de stări de depresie și stări de anxietate.  Cercetarea oamenilor de știință s-a bazat pe măsurarea directă a orelor de culcare și stările de spirit a 2.115 de medici în primul an de formare profesională.

Somnul neregulat crește riscul de depresie

Rezultatul a fost următorul: cei cu tipare de somn variate erau mai predispuși să prezinte stări de spirt proaste și simptome accentuate de depresie.

Mai exact, conform specialiștilor, orele neregulate de somn erau la fel de capabile să accentueze riscul de depresie ca lipsa somnului în general. Concluzia acestui studiu este aceea că respectarea unui ritm circadian este la fel de importantă pentru sănătatea mintală ca numărul suficient de ore pentru un somn liniștitor.

Complet neșteptat! Lucrul pe care îl facem cu toții și ne afectează grav sănătatea. Studiul care face lumină

„Aceste descoperiri evidențiază consistența somnului drept un factor subapreciat care poate viza depresia și starea de bine”, este de părere Srijan Sen, neurolog la Universitatea din Michigan, SUA.

Medicii implicați în studiul realizat de oamenii de știință nu reprezintă populația generală. Aceștia au o vârstă medie de 27 de ani și un prim an de instruire profesională foarte dificil. Totuși, participarea lor la studiu a oferit oamenilor de știință oportunitatea de a studia un număr mare de oameni aflați în situații similare de-a lungul unei perioade mai lungi.

Cum putem avea un stil de viață mai sănătos

Oamenii de știință au realizat că trezitul mai târziu, culcatul mai devreme, creșterea cantității de somn dar și respectarea unui tipar strict de somn, au îmbunătățit stare de spirit a celor care au participat la studiu. Sience Alert scrie că ceea ce poate nu a fost documentat așa cum ar fi trebuit anterior este importanța tiparelor de somn regulate în relație cu acești factori.

În noul studiu sunt susținute cercetări anterioare care au arătat că ignorarea ritmului circadian poate fi dăunătoare pentru starea noastră de spirit. De asemenea, poate duce la creșterea apariției depresiei în timp. Cercetătorii spun că dacă te culci și te trezești mereu la aceeași oră pentru o perioadă îndelungată de timp, starea ta de spirit s-ar putea să se îmbunătățească semnificativ.