Industria de armament din Europa se confrunta cu lipsa de forta de munca, tinerii evita ofertele

Producatorii de armament din Europa se confrunta cu o problema majora: lipsa acuta de forta de munca. Aceasta situatie intervine in contextul in care comenzile militare sunt in crestere. Cu toate ca sunt necesari zeci de mii de muncitori, tinerii programatori si ingineri prefera sa evite ofertele in industria de aparare.
Recrutarea muncitorilor calificati, o provocare
Conform estimarilor firmei de consultanta Kearney, o crestere a cheltuielilor cu apararea tarilor NATO la 3% din PIB ar necesita pana la 760.000 de muncitori calificati in Europa pana in 2030.
„Aceasta este o industrie care anterior nu era asa de atractiva si nu este obisnuita sa concureze pentru cele mai bune talente. Acum trebuie sa isi modifice imaginea si sa devina mai atractiva pentru tineri”, spune Christian Kaunert, profesor la Universitatea din Dublin.
Cu toate acestea, recrutarea si pastrarea angajatilor talentati este dificila, tinand cont de anii in care nu au fost facute investitii, de fenomenul de dezindustrializare si de imaginea publica a producatorilor de arme, care nu se numara printre primele optiuni de angajare ale tinerilor.
Specializarile cautate in industria de aparare
Una dintre provocarile cu care se confrunta industria de aparare este gasirea de angajati cu pregatire in domeniul stiintei, tehnologiei, ingineriei si matematicii. Exista un deficit persistent de muncitori cu pregatire in aceste domenii, dupa cum declara un purtator de cuvant de la producatorul italian de armament Leonardo SpA. Pentru a atrage tineri angajati, compania ofera salarii competitive si programe de dezvoltarea cariere, in conditiile in care vrea sa angajeze pana la 7.000 de persoane pana in 2028, inclusiv in domenii precum inteligenta artificiala si tehnologii cuantice.
O posibila sursa de angajati este industria auto, care face restructurari din cauza supracapacitatilor de productie. Producatorii de armament nu pot sa angajeze suficient de rapid si risca sa rateze perioada de explozie a cheltuielilor care se prefigureaza. De aceea, companiile au inceput sa lucreze la imbunatatirea imaginii lor si sa ofere noi avantaje. De exemplu, Theon International Plc, un producator grec de ochelari de vedere nocturna ofera angajatilor sprijin pentru cresterea copiilor, clase de yoga si cursuri de limbi straine.
Grupul austriac Steyr Motors AG colaboreaza cu scolile profesionale si universitatile, facand eforturi pentru a evidentia cat de moderna, avansata si importanta este munca lor. „Facem eforturi pentru a evidentia cat de moderna, avansata si importanta este munca noastra”, spune Julian Cassutti, directorul general al Steyr Motors AG.
Conținutul publicat pe ziareonline.ro poate fi preluat doar în limita a 500 de caractere, cu menționarea sursei și link activ. Orice utilizare neautorizată reprezintă o încălcare a Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor și va fi sancționată conform legislației în vigoare. 🚨