Inscrierile pentru posturile din companiile de stat suspendate temporar dupa depunerea a peste 2000 de CV-uri

Data actualizării: 27 august 2025

Ministerul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului şi Turismului (MEDAT) a anunțat suspendarea temporară a înscrierilor pentru posturile de conducere în companiile de stat și pentru funcția de administratori speciali în societățile aflate în insolvență. Decizia vine ca urmare a numărului impresionant de CV-uri primite, depășind 2000 în mai puțin de o săptămână.

Decizia MEDAT

Într-o postare pe pagina sa de Facebook, MEDAT a anunțat că suspendarea temporară a înscrierilor începe de joi, 28.08.2025, la ora 14:00. „Datorită numărului impresionant de aplicaţii – peste 2000 de CV-uri primite în mai puţin de o săptămână – vom suspenda temporar înscrierile începând de mâine, 28.08.2025, ora 14:00. Până atunci, aplicaţiile pot fi trimise în continuare”, a declarat MEDAT.

Reprezentanții ministerului afirmă că sunt „corecţi şi transparenţi” și consideră „onest” să suspende temporar înscrierile pentru a putea analiza atent candidaturile. „Ne dorim să fim corecţi şi transparenţi: volumul foarte mare de CV-uri depăşeşte resursa umană disponibilă în acest moment pentru procesare. De aceea, considerăm onest să suspendăm temporar înscrierile, pentru a putea analiza cu atenţie toate candidaturile primite. Vă mulţumim pentru înţelegere şi pentru implicare!”, se arată în finalul postării MEDAT.


Profesioniștii sunt în căutare

În urmă cu mai puţin de o săptămână, MEDAT a lansat o procedură pe site-ul economie.gov.ro, unde profesioniştii îşi pot încărca CV-ul pentru a intra în procesul de selecţie pentru conducerea companiilor de stat sau pentru funcţia de administratori speciali în societăţile aflate în insolvenţă. Conform anunţului, puteau aplica jurişti, economişti cu experienţă, auditori financiari şi manageri performanţi.

Citește și:

Ministrul Radu Miruţă a declarat că profesioniștii vor avea șansa reală de a arăta că pot salva companiile de stat. „Companii de stat mai puternice şi mai transparente”, a adăugat el.

Pentru a intra în procesul de selecție, doritorii erau îndrumaţi să consulte OUG 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările şi completările ulterioare – ghidul care arată criteriile şi paşii de selecţie și apoi să completeze un formular online, urmând ca apoi să fie contactat de echipa ministerului.

Citește și:
🔹ATENȚIE!
Conținutul publicat pe ziareonline.ro poate fi preluat doar în limita a 500 de caractere, cu menționarea sursei și link activ. Orice utilizare neautorizată reprezintă o încălcare a Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor și va fi sancționată conform legislației în vigoare. 🚨