Descoperirea istoriei și beneficiilor neașteptate ale mămăligii

[read more]

Deși se spune că este un produs tradițional românesc, mămăliga are o istorie de sute de ani, care pornește din Italia în perioada anilor 1700. Țăranii o consumau, în special iarna, când mâncarea era greu de procurat. Astăzi, mămăliga este mai populară ca niciodată și este recunoscută pentru numeroasele sale beneficii asupra organismului.

Mămăliga, recomandată în curele de slăbire

Deși există un mit conform căruia „mămăliga îngrașă”, nutriționiștii o recomandă în diete. De fapt, mămăliga este o opțiune excelentă pentru persoanele care încearcă să slăbească și este considerată de specialiști un aliment sănătos. În plus, mămăliga îmbunătățește digestia și este bogată în minerale, vitamine şi nutrienţi. Mămăliga este potrivită inclusiv pentru persoanele cu intoleranță la gluten, întrucât mălaiul nu conţine gluten.

Valoarea nutrițională variază de la o preparare la alta. Mămăliga făcută acasă, cu apă și sare, fără unt sau ulei, are 73 de calorii/ porție. Această porție conține și 16 grame de carbohidrați, dar și 1,5 grame de fibre, potrivit site-ului DOC. La capitolul grăsimi, mămăliga are numai cu 1 gram de grăsimi/ porție.

Mămăliga poate reduce riscul de cancer

Consumul de mămăligă vine la pachet cu numeroase beneficii neașteptate, iar porumbul este principalul motiv pentru care preparatul este considerat atât de sănătos. Datorită conținutului mare de fibre din mămăligă, aceasta facilitează digestia. O porție de făină de porumb oferă aproximativ 4,5 grame de fibre. Alimentul este asociat și cu reglarea nivelului de zahăr din sânge, mai ales la pacienții care suferă de diabet zaharat de tip 1 și diabet zaharat de tip 2.

Numeroase studii, realizate de către cercetătorii din SUA, au relevat faptul că mămăliga are un impact pozitiv asupra sănătății, în general, întărind sistemul imunitar. Tot studiile americane au arătat că mămăliga poate reduce riscul de cancer la colon şi riscul de formare a hemoroizilor.

În concluzie, mămăliga poate fi considerată o alegere sănătoasă și gustată de toată lumea. Acum că știți de istoria și beneficiile acestui preparat simplu, încercați să-l includeți în dieta voastră zilnică.

[/read]