De exemplu, lactatele naturale sunt recomandate în diete pentru a avea un stil de viață sănătos, iar dacă nu le mai putem consuma din diferite motive, apare necesitatea înlocuirii acestora cu varianta vegetală, care pare că nu întotdeauna este o alegere bună.

Cu toții consumăm lactate, de vacă, de oaie, de capră etc. Însă în anumite perioade, cum ar fi posturile, anumite diete medicale sau orientarea alimentației spre vegetarism, exclud lactatele de origine animală, iar aici apare înlocuirea lactatelor clasice cu varianta vegetală.

Mare atenție! Atunci când ne hotărâm să înlocuim, de exemplu, laptele de vacă, trebuie să fim conștienți de faptul că variantele vegetale nu oferă aceleași beneficii, prin urmare, aportul de nutrienți cheie, proteine, vitamine și minerale este insuficient.

Mare atenție la modul de ambalare al lactatelor

De asemenea, trebuie să fim atenți și la eticheta alimentară, fiindcă multe alternative de lapte conțin aditivi precum stabilizatori, emulgători, zahăr și arome. De asemenea, modul de ambalare al lactatelor vegetale reprezintă un criteriu important de alegere al acestora.

Laptele de ovăz este preferat pentru aroma plăcută de nucă, însă este și gustos și reconfortant. Chiar dacă ovăzul, în forma lui originală, vine cu o serie de beneficii pentru sănătate, laptele de ovăz are o compoziție nutrițională mult mai diluată. Acest produs conține maximum 15% ovăz, nu conține calciu și este slab încărcat proteic. De asemenea, acest aliment nu are aceleași proprietăți nutritive ca laptele de vacă.

Mare atenție la aceste alimente! Mulți oameni le consumă, însă fac mai mult rău decât bine!

În ceea ce privește laptele de cocos, deși acesta este cremos și gustos, el este bogat în calorii și grăsimi saturate și este sărac în calciu și proteine. La rândul său, faptele de migdale și de caju au surse bune de grăsimi nesaturate și sănătoase, însă de obicei mai puțin de 10% din lapte este de fapt fabricat din migdale. Ingredientul principal aici este apa și de cele mai multe ori aditivii, precum uleiurile vegetale și zahărul.

Laptele de soia poate provoca tulburări digestive

Specialiștii spun că laptele de soia are efecte grave asupra organismului din cauza faptului să este bogat în izoflavone. Acești compuși naturali pot afecta receptorii de estrogen din organism și exista riscul apariției dezechilibratelor hormonale.