Ministrul Educației îndeamnă la angajarea mai multor specialiști în sănătatea psihologică în școli

Data actualizării: 16 septembrie 2025

Ministrul Educației, Daniel David, a subliniat recent necesitatea creșterii numărului de consilieri și specialiști care să se ocupe de sănătatea psihologică și emoțională a elevilor în școli. Acesta a adăugat că această măsură este la fel de importantă ca și componenta curriculară deja existentă.

Un demers susținut de Comisia Europeană și UNICEF

Într-o recentă conferință internațională TAIEX dedicată prezentării reformelor educaționale, Daniel David a afirmat importanța realizării unui studiu care să evidențieze necesitatea acestei măsuri. Studiul a fost realizat în parteneriat cu Comisia Europeană și UNICEF, iar rezultatele sale vor fi folosite pentru a ghida politicile viitoare în domeniul educației.

„Primul lucru pe care vreau să-l spun este că mă bucur că avem rezultatele acestui studiu, un studiu care arată un parteneriat între Comisia Europeană, care susține acest demers, UNICEF, care întotdeauna are demersuri care sunt sistematic relevante și riguroase, și, sigur, Ministerul Educației și Cercetării ca beneficiar. Pentru noi este foarte important ca politicile pe care le facem cât putem să fie ghidate de date, să fie politici bazate pe date, iar astfel de studii ne ajută să ne îndeplinim acest obiectiv”, a afirmat Daniel David.

Consiliere și orientare în școli

Daniel David a precizat că în curriculumul școlar există deja o componentă numită „consiliere și orientare”, însă este crucial să se adauge și elementul de bunăstare mentală. Acesta a menționat că în noul curriculum pentru învățământul liceal se vor regăsi discipline opționale care vor aborda teme precum autocunoașterea și reglarea psihologică, stilul de viață sănătos. Ministrul a adăugat că este esențial să se stimuleze angajarea de specialiști, consilieri care se ocupă cu evaluarea și asigurarea a ceea ce înseamnă sănătate psihologică, sănătate emoțională în școli.


Studiul menționat de ministrul educației reprezintă un pas fundamental în direcția îmbunătățirii sănătății psihologice a elevilor din școli, iar viitoarele politici în domeniul educației vor fi ghidate de rezultatele acestuia.

Citește și:
Citește și:
🔹ATENȚIE!
Conținutul publicat pe ziareonline.ro poate fi preluat doar în limita a 500 de caractere, cu menționarea sursei și link activ. Orice utilizare neautorizată reprezintă o încălcare a Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor și va fi sancționată conform legislației în vigoare. 🚨