Turistii romani care aleg litoralul romanesc pentru vacantele lor estivale par sa fi adoptat un comportament diferit fata de cativa ani incoace. Patronii localurilor de pe litoral sunt nemultumiti de aceasta schimbare si sustin ca turistii s-au "smecherit". Dar ce inseamna de fapt sa fii un turist "smecher" si care sunt motivele din spatele acestei schimbari de atitudine?
[read more]
Turistii aleg supermarket-urile in detrimentul teraselor si restaurantelor

Potrivit declaratiilor patronilor localurilor de pe litoral, turistii par sa evite pe cat posibil terasele si restaurantele, preferand sa isi procure bauturile si alimentele din supermarket-uri. Acest lucru nu este tocmai nou, insa se pare ca tot mai multi turisti opteaza pentru aceasta varianta.

Reclamă

Unul dintre turistii intervievati a explicat ca prefera sa isi cumpere bauturi de la supermarket si sa le tina la frigider, in loc sa plateasca sume mari pe o simpla sticla de bere sau un cocktail la terasele de pe litoral. "Ne luam, punem la frigider, decat sa dau 15 lei pe un pahar de bere imi iau de aici, pun la frigider si e mult mai OK", a marturisit acesta.

Un alt motiv invocat de turisti pentru alegerea supermarket-urilor este pretul mare practicat de terasele si restaurantele de pe litoral. "Sa stiti ca preturile mi s-au parut foarte mari. Noi am sosit luni si cred ca unde stam noi sunt maxim 3 sau 4 camere pline", a povestit un alt turist, evidentiind faptul ca preturile ridicate ii determina pe multi sa caute alternative mai accesibile.

Preturi variate pe litoralul romanesc

Pe litoralul romanesc se intalnesc atat preturi mici, cat si preturi ridicate, in functie de conditiile si serviciile oferite de fiecare locatie. Turistii au libertatea de a alege daca doresc sa mearga la un restaurant sau sa isi prepare mancarea la cazare.

Insa, se pare ca tot mai multi turisti romani opteaza pentru varianta de a-si gati singuri mancare, considerand ca este o metoda mai economica. Acest lucru a generat nemultumire in randul patronilor localurilor, care se confrunta cu o scadere a numarului de clienti.

Concluzie:
Turistii romani care aleg litoralul romanesc par sa fi aderat la un nou trend de a evita terasele si restaurantele si de a-si cumpara alimentele si bauturile din supermarket-uri. Motivele din spatele acestei schimbari de comportament sunt legate de preturile ridicate practicate de localurile de pe litoral si de dorinta de a economisi bani. Cu toate acestea, fiecare turist are dreptul sa aleaga cum isi petrece vacanta si unde isi consuma mesele. Este de dorit ca patronii localurilor sa gaseasca solutii pentru a atrage din nou turistii si a le oferi servicii de calitate, astfel incat aceasta schimbare de comportament sa fie doar temporara.
[/read]