In conformitate cu Legea 360/2023, persoanele care prezinta invaliditati au dreptul sa beneficieze de pensia pe caz de boala. Aceasta pensie se acorda atat persoanelor care au suferit accidente de munca, cat si celor care sufera de boli care le impiedica sa isi desfasoare activitatea profesionala.

Procedura de acordare a pensiei de invaliditate

Potrivit legislatiei in vigoare, pensia de invaliditate se acorda persoanelor care au realizat stagii de cotizare contributiva in sistemul public de pensii, care nu au implinit varsta standard de pensionare si care au capacitatea de munca diminuata din cauza accidentelor de munca, bolilor profesionale sau altor boli si accidente nelegate de munca. Invaliditatea poate fi de gradul I, II sau III, in functie de reducerea capacitătii de munca a persoanei.

Reclamă

Documente necesare pentru intocmirea dosarului de pensie

Pentru a beneficia de pensia de invaliditate, romani trebuie sa completeze o cerere-tip si sa depuna urmatoarele documente:

  • Carnetul de munca (original si copie)
  • Actele de stare civila (buletin de identitate, certificat de nastere si de casatorie)
  • Documentele care atesta vechimea in munca realizata
  • Diploma de absolvire a invatamantului universitar si alte acte relevante
  • Decizia medicala asupra capacitătii de munca (original)
  • Copie a formularului pentru inregistrarea accidentului de munca sau a fisiei de declarare a cazului de boala profesionala

Conform Legii nr. 9/2023, nu mai este obligatorie prezentarea copiilor documentelor prevazute de legislatia caselor teritoriale de pensii, fotocopierea gratuită a documentelor originale fiind asigurata de institutiile in cauza.

Prin urmare, persoanele care se incadreaza in conditiile legii pot beneficia de pensia de invaliditate, asigurandu-si astfel un venit suplimentar pentru a face fata provocarilor vietii de zi cu zi.