Probleme neașteptate cu podul suspendat de la Brăila: apariția găurilor în asfalt prin care iese apă

Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, cunoscut popular ca „Golden Gate” de România, se confruntă cu noi probleme. Recent, au fost observate numeroase găuri în asfalt, prin care iese apă.
Posibile cauze ale problemelor
Reprezentanții de la Drumuri sugerează că ar putea fi vorba de condens sau infiltrații, însă urmează să se facă verificări pentru a determina cauza exactă. Între timp, constructorul va fi responsabil de remedierea problemei.
„Chiar nu mai sunt ingineri, specialiști, în țara asta, în lumea asta?. Să facă o comisie, să vină și să rezolve problema, că se lucrează de când i-a dat drumul, e al 10-lea rând de asfalt pe care tot îl pune… îl de jos”, a spus un șofer nemulțumit că problemele nu se rezolvă.
Ipotezele specialistilor
Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt al CNAIR, a explicat posibilele cauze ale apariției apei: „Ar putea fi vorba, pe de o parte, de condens, care se formează între partea metalică a podului și asfalt, având în vedere că, prin tablierul podului, știți că sunt acele pompe de aer practic, care țin o anumită temperatură în tablier. Sau ar mai putea fi o variantă infiltrarea, nu se știe pe unde, a apei de ploaie.”
Podul de la Brăila a fost inaugurat în 2023 și, de atunci, șoferii s-au obișnuit cu numeroasele restricții, reasfaltări și problemele care au apărut. Acesta este considerată cea mai mare lucrare de infrastructură rutieră de după anul 1989.
În următorii 10 ani de la recepția obiectivului, toate neconformitățile vor fi remediate pe banii constructorului. Se așteaptă ca o comisie a CNAIR și constructorul să stabilească în curând motivul infiltrațiilor din asfalt și măsurile care vor fi luate.
Conținutul publicat pe ziareonline.ro poate fi preluat doar în limita a 500 de caractere, cu menționarea sursei și link activ. Orice utilizare neautorizată reprezintă o încălcare a Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor și va fi sancționată conform legislației în vigoare. 🚨