Un antreprenor român din Italia oferă salarii de 3.000 de euro pentru patru ore de muncă pe zi, însă chiar și așa, nu găsește doritori și din această cauză se confruntă cu o criză acută de personal.

Salarii de 3.000 de euro pentru doar patru ore de muncă pe zi. Toate firmele de transport mărfuri din Italia se confruntă cu o criză de personal care a determinat creșterea salariilor în acest domeniu. Cu toate acestea, nimeni nu se înghesuie să se angajeze asta deși salariile sunt mult mai mari în comparație cu cele ale unor medici rezidenți din România, iar programul este unul destul de redus.

Salarii de 3.000 de euro pentru doar patru ore de muncă pe zi

Florin Sitaru este din Vâlcea și deține o companie de transport mărfuri în Piacenza, nordul Italiei. Deși oferă salarii foarte mari de până la 2.800 de euro pe lună, bărbatul se confruntă cu o criză acută de personal.

Românul este disperat pentru că are foarte multe contracte încheiate pe care nu le poate onora din cauza personalului insuficient, iar din această cauză pierderile se ridică la câteva zeci de mii de euro. El a căutat și în România să angajeze șoferi, însă nu a reușit să găsească persoane dornice să lucreze.

„Nu mai găsesc personal competent. Aș accepta și începători, dar să aibă dorința de a învăța, să fie serioși. Le dăm chiar și banii înainte. Dar sunt din ce în ce mai puțini cei cu care se poate lucra. Unii vin și-mi spun că vor să stea o lună, apoi să plece. E o nebunie totală, o criză care a început acum un an și devine din ce în ce mai presantă. Am căutat la început în Italia, apoi și în România“, a spus Florin Sitaru pentru rotalianul.ro.

Mai mult, românul spune că respectă legislația din Italia în privința salarizării, iar șoferii nu sunt nevoiți să meargă în curse epuizante, din contră, unele dintre ele pot să dureze trei sau patru ore.

„Camioanele mele se întorc toate seara la garaj. Avem baie, bucătărie, service. Munca nu e multă, câteodată e de condus chiar 3 sau 4 ore pe zi. Noi nu îi punem pe șoferi la curse extenuante. Iar salariile sunt între 2200 și 2800 de euro, așa cum prevede contractul național. Se fac contracte pe timp nedeterminat. Dacă se întâmplă, rareori, să doarmă un șofer pe drum, are asigurată cazarea, 30 de euro pe noapte”, a mai spus omul de afaceri român.