UPDATE | Bâjbâială după trenuri în Gara de Nord. Panourile de informare de pe peroane și camerele de luat vederi, picate câteva ore

În dimineața zilei de vineri, 4 iulie 2025, sistemul informatic de informare a pasagerilor din Gara de Nord din București a cedat complet, provocând haos în rândul călătorilor. Problemele au afectat atât panourile electronice de pe peroane, cât și camerele de luat vederi din incinta gării, lăsând Gara de Nord complet fără afișaj funcțional timp de câteva ore.
Panourile electronice și camerele de supraveghere, nefuncționale ore bune
Compania Națională de Căi Ferate CFR S.A. a transmis că disfuncționalitățile au apărut în cursul dimineții și a explicat situația într-un comunicat oficial:
„Tabelele de teleafișaj, panourile de informare localizate pe peroane şi camerele de luat vederi din incinta gării nu mai funcţionează.”
Din această cauză, călătorii au fost nevoiți să se bazeze exclusiv pe anunțuri verbale sau să întrebe direct personalul din gară. Situația a fost confuză și tensionată, mai ales pentru cei care aveau trenuri cu plecare apropiată.
În același comunicat, CFR a oferit scuze oficiale pentru situația creată:
„Regretăm disconfortul creat şi vă informăm că personalul responsabil acţionează pentru remedierea acestui deranjament, în cel mai scurt timp posibil, cu scopul de a relua informarea corectă a publicului călător.”
În jurul orei 10:40, CFR a anunțat remedierea defecțiunilor, iar panourile și camerele video au fost repuse în funcțiune. Informațiile despre sosirile, plecările și întârzierile trenurilor au redevenit vizibile pe monitoarele amplasate pe peroane.
Gara de Nord, aflată în centrul Capitalei, este cea mai mare stație feroviară din România. Aici pleacă și sosesc zilnic aproape 200 de trenuri, iar în sezonul estival și cel de iarnă numărul trenurilor crește semnificativ, odată cu introducerea curselor suplimentare spre litoral și Valea Prahovei.
Chiar dacă este cea mai importantă gară din țară, Gara de Nord nu este și cea mai veche din București. Această distincție aparține Gării Filaret, inaugurată pe 31 octombrie 1869, odată cu deschiderea primei linii feroviare din România, ce lega Bucureștiul de Giurgiu.
Gara Filaret a fost ulterior transformată în autogară, iar Gara de Nord a preluat treptat rolul principal în rețeaua feroviară națională.
Revenind la situația de vineri dimineață, mulți pasageri s-au plâns de lipsa de organizare și de informațiile insuficiente oferite în gară în lipsa panourilor electronice. Unii au fost nevoiți să se deplaseze de la un peron la altul pentru a verifica fizic trenurile care intrau în gară.
Potrivit CFR SA, echipele tehnice au intervenit imediat, de la primele ore ale dimineții, pentru remedierea defecțiunilor:
„Regretăm disconfortul creat şi vă informăm că personalul responsabil acţionează pentru remedierea acestui deranjament, în cel mai scurt timp posibil, cu scopul de a relua informarea corectă a publicului călător.”
Panourile și camerele au fost repornite în jurul orei 10:40, după mai multe ore de întrerupere. CFR nu a oferit explicații clare privind cauza exactă a defecțiunii și nici dacă există riscul ca problema să se repete.
Conținutul publicat pe ziareonline.ro poate fi preluat doar în limita a 500 de caractere, cu menționarea sursei și link activ. Orice utilizare neautorizată reprezintă o încălcare a Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor și va fi sancționată conform legislației în vigoare. 🚨